Advania satser på PMAx!

Aase Herø har passert 100 dager i rollen som Product Manager for PMAx. Les hva hun forteller om overgangen fra rollen som kunde til leverandør - og hva hun tenker blir viktig i arbeidet med Advanias tilbud til eiendomsforvaltere.

I januar kom Aase Herø fra Stiansen Eiendom som har vært kunde av Advania gjennom mange år.

"Jeg hadde jo jobbet tett med Advania med PMAx 2012 og noe av det jeg synes var morsomst var å se inn i løsningen, finne ut hvordan ting burde ha vært og komme rundt problemer. Jeg så Advania som en gyllen mulighet for å kombinere ny jobb med å finne mer ut av den nye PMAx-løsningen."

Hvordan har du opplevd overgangen fra å være kunde til å bli leverandør?
"Egentlig ikke så forskjellig. Jeg tror vi med fordel bør viske ut skillene i måten vi tenker på. Alle kundene våre har jo butikk, de har sluttbrukere som de er opptatt av." Aase forteller at hun kjente til satsingen på Microsofts nye plattform Dynamics 365. "Jeg ville aldri valgt Advania hvis ikke selskapet satset på 365 og på eiendomsmarkedet. Det er bra det vi gjør nå, vi gjør et skikkelig løft og har en rettmessig plass i markedet."

PMAxs Product Manager forteller at mange eiendomskunder er interessert i å dele med hverandre, dele tips og triks og ha mulighet for sparring med likesinnede. Derfor vil hun revitalisere PMAx Brukerforum og inviterer til ny oppstart i juni.

"Brukerforum er kundenes arena, Advania skal bare fasiliteter. Samtidig er dette forumet viktig for oss, her har vi mulighet for å plukke opp signaler, gå i dialog med kundene uten av vi nødvendigvis har salgshatten på hele tiden. Å være tilgjengelige som tydelige fagpersoner, som rådgivere blir viktig. Kundene snakker jo likevel sammen, det vet jeg som har deltatt i slike samtaler! Ved at vi er tilstede bygger vi relasjon."

Hvor trykker skoen mest hos eiendomsforvalterne?
For controllerne handler det om å få en oversikt som viser en sannhet; hva er leid ut til hvem og hvor lenge løper avtalene. Videre er det avgjørende at moms er korrekt og systemet tilrettelegger for å optimalisere bruk av eiendommene samt planlegging fremover. Mens CEOene vil vite hvor ressursene går, hva som er flaskehalser, vil selgerne ha lett tilgang på informasjon og godt samspill mellom CRM og PMAx. "PMAx 365 viser dette helhetlige, oppdaterte bildet", slår Aase fast.

Målet er det samme for Advania som for kundene, at systemet forbedrer deres hverdag. "Kundene våre har ingen urimelige krav, de vil bare få maks ut av investeringen sin i PMAx.

Ifølge Aase Herø medfører PMAx 365 en helt ny modell hvor prosessene er lengre og hvor best practise blir avgjørende. "Derfor skal vi snakke med kundene om hva de ser for seg for egen butikk de nærmeste årene, og sørge for å møte deres behov når vi utformer roadmap og gjør utviklingen."

Global satsing
PMAx 365 skal tilbys på det globale markedet. Advania omfavner kombinasjonen egenutvikling standard løsning og med Microsofts moderne plattform når selskapet sikter mot sertifisering av PMAx i Microsoft-tjenesten AppSource.

PMAx 365 fordrer standardfunksjonalitet for eiendomsbransjen. Og her mener Aase at Advania leverer: "Vi er gode på regnskap, gode på forvaltning og areal. Vi dekker det hele. PMAx 365 leverer godt på standard. Så skal vi naturligvis kontinuerlig utvikle løsningen, slik man gjør med skybaserte produkter."

Ifølge Aase medfører ikke den globale satsingen behovet for å utvide funksjonaliteten i PMAx. Dette fordi norske eiendomsforvaltere er langt fremme. Moms, valuta og renter må naturligvis tilpasses lokale forhold, men dette er ikke vanskelig å få til.

Skybasert
Microsoft Dynamics har flyttet opp i skyen og PMAx 365 utnytter til fulle det store potensialet i Microsofts smarte forretningsløsninger. Aase opplever at kundene ikke bekymrer seg for at løsningen er blitt skybasert. "De er ikke opptatt av hvor serverne er, men setter pris på at det ikke blir flere oppgraderinger." Med PMAx 365 vil løsningen i stedet kontinuerlig oppdateres.

"Med PMAx 365 vil kundene oppleve å kunne forlate en mengde nisjeløsninger, i stedet får de alt i en plattform. Dette er stort, vi går til markedet med økt verdi med denne plattformen: Vi gir kundene en løsning som frigjør tid til verdiskaping. I stedet for administrasjon kan de fokusere på det som generer inntekt, på få ned ledigheten på eiendom og tilby flere tjenester knyttet til dette."

Business Intelligence (BI) blir avgjørende for at kundene kan få generer gode, tilgjengelig rapporter. Advania kan også bistå kundene med å analysere regnskapet og se hvor mye som brukes på drift og systemer, og hva de har å vinne på endring.
"Eiendomsselskapene har stort planer for fremtiden, vi gleder oss til videre samarbeid!», avslutter Aase Herø.

 

Aase Herø

Foto: Allers

Ler mer om PMAx 365

More ...

Firesafe velger Advania og Dynamics 365

Skandinavias markedsleder innen brannsikring går for det skybaserte forretningssystemet Microsoft Dynamics 365 og partnerskap med kompetanseleverandøren Advania.

 - Vi har valgt Advania og Dynamics 365 fordi vi ønsket en fremtidsrettet og moderne IT-plattform, sier Svein Kjenne, Direktør IT/Administrasjon i Firesafe. - Vi har vært opptatt av å anskaffe en komplett og fleksibel ERP/CRM løsning som vi kan vokse i. 

Sentralt i leveransen er Firesafes behov for en prosjektstruktur og et forretningssystem som fungerer optimalt på tvers av konsernet.   

Leveransen til Firesafe omhandler nytt forretningssystem (ERP) og CRM. Innenfor CRM har Advania med seg Skill som spesialisert underleverandør. Videre er ExFlow og integrasjoner til randsystemer med i løsningen til selskapet som opererer i Norge, Sverige og Danmark.  

- Løsningen vi skal levere til Firesafe favner hele 365-plattformen fra Microsoft. Vi er glad for å ha fått denne tilliten fra Firesafe og ser frem til samarbeidet! sier Espen B. Hartz, Adm.dir i Advania Norge.  

Samordning i fokus   

Firesafe skal få en løsning som sørger for samordning av arbeidet i konsernets ulike enheter. Selv om objektet er det samme for alle – bygg som skal brannsikres – jobber de ulike forretningsenhetene mot forskjellige partnere; byggeier, entreprenør og leietaker. Med Dynamics 365 får Firesafe et brukervennlig system som gjør det enkelt å rapportere og få ut data på det samme objektet for alle enhetene. Samtidig som det legges til rette for bedre samhandling og oversikt på tvers av konsernet.  

Raskere på lufta med skybasert standard   

Det som skiller det Dynamics 365 fra tidligere versjoner av forretningssystemet er at denne skybaserte standardiserte plattformen gir rask tilgang til et miljø og hurtigere prosess frem mot faktisk drift. I arbeidet med nytt forretningssystem og CRM til Firesafe tar Advania mål av seg å levere løsningen ferdig til akseptansetest i løpet av fem måneder.   

 

For mer informasjon vennligst ta kontakt med:

Espen Hartz, CEO Advania Norge, tlf: +47 930 29 688, e-post: espen.hartz@advania.no

 

 

Foto: Hans Fredrik Asbjørnsen

105:This article is not in any of the categories allowed for display!