Verdens mest populære teknologiblogger til Advanias høstkonferanse

Tim Urban fra Wait But Why, Tiffani Bova fra Salesforce og Ingibjörg Þórðardóttir fra CNN er blant foredragsholderne på Advania Fall Conference i Reykjavik.

Advania Fall Conference er den eldste årlige teknologikonferansen i Europa og blant Islands største IT-arrangementer. Dette blir den 24. konferansen, og agendaen er en av de mest imponerende hittil. Foredragsholderne er nyskapende og kommer fra ulike områder i IT-bransjen.

Tim Urban er en av internetts mest leste teknologibloggere og leder den svært populære Wait But Why. Der behandler han et bredt spekter av emner, alt fra prokrastinering til komplekse teknologiløsninger fra et unikt menneskelig perspektiv. Urbans foredrag vil fokusere på spørsmålet om innovasjonskapasitet er til nytte når automatisering og teknologiløsninger har erstattet mange yrker.

Tiffani Bova er en av Salesforces globale evangelist innen kundevekst og innovasjon. På konferansen vil hun snakke om hvordan bedrifter kan øke salget og styrke forretningsforbindelser ved hjelp av nye arbeidsmetoder og ny teknologi. Hun vil dele verdifulle tips om hvordan bedrifter kan tilpasse sin virksomhet til kunden, og slik skape langsiktige forretningsforbindelser.

Ingibjörg Þórðardóttir, konserndirektør for CNN Digital International vil dele sine erfaringer med digital distribusjon. Hun vil diskutere hvordan nyheter kan spres til et fragmentert publikum. I et kaotisk miljø har Ingibjörg vært en talsperson for å definere en fast retning og trofast følge denne.

Konferansen vil bli avholdt i den verdensberømte konsertsalen Harpa i Reykjavík. Det vil være nesten femti foredragsholdere på konferansen, og emnet vil omfatte teknologi, utvikling, sikkerhetsspørsmål, spennende løsninger og ville idèer.

På Advania Fall Conference møtes internasjonalt anerkjente IT-eksperter. Arrangementet er en kraftfull samling for inspirasjon og læring om trender og prinsipper i IT-bransjen.

Se agendaen her. Konferansen vil bli avholdt 21. september.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Espen Hartz adm.dir Advania Norge
Telefon +4793029688

 

 

 

 

More ...

Advania satser på PMAx!

Aase Herø har passert 100 dager i rollen som Product Manager for PMAx. Les hva hun forteller om overgangen fra rollen som kunde til leverandør - og hva hun tenker blir viktig i arbeidet med Advanias tilbud til eiendomsforvaltere.

I januar kom Aase Herø fra Stiansen Eiendom som har vært kunde av Advania gjennom mange år.

"Jeg hadde jo jobbet tett med Advania med PMAx 2012 og noe av det jeg synes var morsomst var å se inn i løsningen, finne ut hvordan ting burde ha vært og komme rundt problemer. Jeg så Advania som en gyllen mulighet for å kombinere ny jobb med å finne mer ut av den nye PMAx-løsningen."

Hvordan har du opplevd overgangen fra å være kunde til å bli leverandør?
"Egentlig ikke så forskjellig. Jeg tror vi med fordel bør viske ut skillene i måten vi tenker på. Alle kundene våre har jo butikk, de har sluttbrukere som de er opptatt av." Aase forteller at hun kjente til satsingen på Microsofts nye plattform Dynamics 365. "Jeg ville aldri valgt Advania hvis ikke selskapet satset på 365 og på eiendomsmarkedet. Det er bra det vi gjør nå, vi gjør et skikkelig løft og har en rettmessig plass i markedet."

PMAxs Product Manager forteller at mange eiendomskunder er interessert i å dele med hverandre, dele tips og triks og ha mulighet for sparring med likesinnede. Derfor vil hun revitalisere PMAx Brukerforum og inviterer til ny oppstart i juni.

"Brukerforum er kundenes arena, Advania skal bare fasiliteter. Samtidig er dette forumet viktig for oss, her har vi mulighet for å plukke opp signaler, gå i dialog med kundene uten av vi nødvendigvis har salgshatten på hele tiden. Å være tilgjengelige som tydelige fagpersoner, som rådgivere blir viktig. Kundene snakker jo likevel sammen, det vet jeg som har deltatt i slike samtaler! Ved at vi er tilstede bygger vi relasjon."

Hvor trykker skoen mest hos eiendomsforvalterne?
For controllerne handler det om å få en oversikt som viser en sannhet; hva er leid ut til hvem og hvor lenge løper avtalene. Videre er det avgjørende at moms er korrekt og systemet tilrettelegger for å optimalisere bruk av eiendommene samt planlegging fremover. Mens CEOene vil vite hvor ressursene går, hva som er flaskehalser, vil selgerne ha lett tilgang på informasjon og godt samspill mellom CRM og PMAx. "PMAx 365 viser dette helhetlige, oppdaterte bildet", slår Aase fast.

Målet er det samme for Advania som for kundene, at systemet forbedrer deres hverdag. "Kundene våre har ingen urimelige krav, de vil bare få maks ut av investeringen sin i PMAx.

Ifølge Aase Herø medfører PMAx 365 en helt ny modell hvor prosessene er lengre og hvor best practise blir avgjørende. "Derfor skal vi snakke med kundene om hva de ser for seg for egen butikk de nærmeste årene, og sørge for å møte deres behov når vi utformer roadmap og gjør utviklingen."

Global satsing
PMAx 365 skal tilbys på det globale markedet. Advania omfavner kombinasjonen egenutvikling standard løsning og med Microsofts moderne plattform når selskapet sikter mot sertifisering av PMAx i Microsoft-tjenesten AppSource.

PMAx 365 fordrer standardfunksjonalitet for eiendomsbransjen. Og her mener Aase at Advania leverer: "Vi er gode på regnskap, gode på forvaltning og areal. Vi dekker det hele. PMAx 365 leverer godt på standard. Så skal vi naturligvis kontinuerlig utvikle løsningen, slik man gjør med skybaserte produkter."

Ifølge Aase medfører ikke den globale satsingen behovet for å utvide funksjonaliteten i PMAx. Dette fordi norske eiendomsforvaltere er langt fremme. Moms, valuta og renter må naturligvis tilpasses lokale forhold, men dette er ikke vanskelig å få til.

Skybasert
Microsoft Dynamics har flyttet opp i skyen og PMAx 365 utnytter til fulle det store potensialet i Microsofts smarte forretningsløsninger. Aase opplever at kundene ikke bekymrer seg for at løsningen er blitt skybasert. "De er ikke opptatt av hvor serverne er, men setter pris på at det ikke blir flere oppgraderinger." Med PMAx 365 vil løsningen i stedet kontinuerlig oppdateres.

"Med PMAx 365 vil kundene oppleve å kunne forlate en mengde nisjeløsninger, i stedet får de alt i en plattform. Dette er stort, vi går til markedet med økt verdi med denne plattformen: Vi gir kundene en løsning som frigjør tid til verdiskaping. I stedet for administrasjon kan de fokusere på det som generer inntekt, på få ned ledigheten på eiendom og tilby flere tjenester knyttet til dette."

Business Intelligence (BI) blir avgjørende for at kundene kan få generer gode, tilgjengelig rapporter. Advania kan også bistå kundene med å analysere regnskapet og se hvor mye som brukes på drift og systemer, og hva de har å vinne på endring.
"Eiendomsselskapene har stort planer for fremtiden, vi gleder oss til videre samarbeid!», avslutter Aase Herø.

 

Aase Herø

Foto: Allers

Ler mer om PMAx 365

105:This article is not in any of the categories allowed for display!