Skytjenester

Bedre kontroll på kostnadene med ekstern IT-drift

Advania har tidligere gjennomført en spørreundersøkelse for å undersøke bruken av IT for Knif-medlemmene. Så mange som 70 prosent oppgir at de har valgt å outsource IT-drift og support og nær 8 av 10 er godt fornøyde eller meget godt fornøyde med dette valget.

Det viktigste ved valg av IT-leverandør er oppetid, pris og brukerstøtte. KNIF-medlemmene ønsker å ha systemer som fungerer, konkurransedyktige priser og tilgang til kompetent hjelp med kort responstid.

 

Oppetid, pris og brukerstøtte

Det viktigste ved valg av IT-leverandør er oppetid, pris og brukerstøtte. KNIF-medlemmene ønsker å ha systemer som fungerer, konkurransedyktige priser og tilgang til kompetent hjelp med kort responstid.

– Advania ser på kundehåndtering og brukerstøtte som vårt ansikt utad. Vi har egne kundeteam med dedikerte kontaktpersoner og tilgjengelig brukerstøtte, noe vi vet er viktig for våre kunder, forklarer Anders Weholt, Senior Sales Executive i Advania.

– Vi kjenner bransjen, og vi opplever at kundene setter pris på vår kompetanse og erfaring. Vår jobb er å gi god hjelp når det trengs. Når en bruker står fast eller det oppstår feil, skal vi løse problemet, sier Weholt.

Lavere kostnader og bedre kontroll

Undersøkelsen viser at Knifs medlemmer har fokus på pris. Likevel sier 33 prosent at de ikke kjenner til egne IT-kostnader. 

– Ekstern IT-drift og support kan gi bedre bedre kontroll over kostnadene og frigjøre tid og fokus til andre områder i egen virksomhet. I tillegg får man tilgang til teknisk spisskompetanse og en partner som har lagt ned betydelige ressurser i datasikkerhet, forteller Weholt. 

Han peker også på at skybaserte Office 365 lar deg betale lisens for kun det du faktisk trenger: 

– Med skytjenester vil du også alltid ha nyeste versjon av programmene. Dersom behovet skulle endre seg, kan flere brukere enkelt legges til eller fjernes, sier han.

– Advania leverer IT-drift både til medlemmer med en eller to brukere og til de største med over tusen brukere. De har oppfylt våre forventninger når det gjelder service, skalerbarhet og evne til å skreddersy løsninger. Vi anbefaler absolutt våre medlemmer å benytte seg av denne avtalen, presiserer Kåre Hegle, Seniorrådgiver hos KNIF.

Mange muligheter med Office 365

Undersøkelsen viser at flere kan utnytte Office 365  bedre, for Office 365 er så mye mer enn Outlook, Word og Excel. Office 365 har mange funksjoner som vil øke produktiviteten og sikkerheten i en organisasjon.

– Teams og Power BI er gode eksempler på programmer for samhandling og informasjonsdeling. Det er mange som ikke har tatt i bruk disse programmene i Office 365 og vi tilbyr derfor ulike «startpakker» som gjør det enklere å komme i gang, sier Weholt.

Merk: Denne kundereferansen ble produsert under tidligere merkenavn Visolit.

 

Relaterte artikler

Skytjenester

NAF - En forlenget IT-arm

Da NAF skulle åpne nytt senter i Bergen, ventet de utålmodig på utstyr som aldri kom. Da tok driftssjef Anders Oulie en telefon til Advania. Klokken 14 dagen etter var 22 skjermer levert på de nye kontorene. – De bare kastet...

Skytjenester

VITA - En digital transformasjon

Digital transformasjon i jakten på den beste kundeopplevelsen. I en bransje med stadig økende konkurranse, har kosmetikkjeden VITA gjennomført et omfattende digitalt transformasjonsprosjekt. Dette for å sørge for at...