Digital arbeidsplass

Mobile AS: Et tiår med tillit

Gjennom sitt mangeårige samarbeid med Advania har bilforhandlerkonsernet Mobile AS funnet den perfekte balansen mellom pålitelig teknologi og bærekraftige løsninger. Med et sterkt fokus på personlig oppfølging og rask problemløsning, fortsetter Mobile å sette sin lit til Advania som samarbeidspartner.

Mobile AS er Norges fjerde største bilforhandlerkonsern, med over 30 verksteder og eiendommer knyttet til sine butikker. De har vokst fra én enkelt virksomhet til å omfatte hele 34 filialer. Rune Refsdal, IKT-koordinator i Mobile, har vært med på hele reisen i sine 34 år i selskapet. Mobile AS har vært kunde hos Advania, tidligere Kontorland, i en årrekke. 

 

Utfordringer og løsning 

Behovet for pålitelig teknologi i butikkene er avgjørende for Mobile, spesielt når det gjelder bankterminaler og  frankeringsmaskiner. "Som gammel drammenser kjente jeg til Kontorland (som det het tidligere), og det var et naturlig valg for oss den dagen vi skulle ha bankterminaler," sier Rune Refsdal. I dag er det servicen som er den viktigste faktoren for hvorfor Mobile fortsetter samarbeidet med Advania.  

 

Muligheter innenfor bærekraft 

Da det nylig var endel bankterminaler som måtte skiftes ut, valgte Mobile å gå for gjenbrukte bankterminaler, noe som også samsvarer med selskapets fokus på bærekraft. "Vi synes det var veldig hyggelig å få tilbudet om gjenbrukte terminaler fra Advania," sier Refsdal. Dette tiltaket reduserer elektronisk avfall og gir terminalene en lengre levetid. 

 

Hvorfor Advania? 

En av hovedgrunnene til at Mobile har valgt Advania som leverandør er den korte veien fra problem til løsning. Refsdal fremhever at de opplever en høy prioritering som kunde:

"Vi er ikke bare en av mange – vi er en hovedprioritert kunde, og det setter vi utrolig stor pris på." 

Rune Refsdal legger også vekt på viktigheten av personlig service. Han trekker frem den gode relasjonen med sin kontaktperson hos Advania, Lasse Rekkavik, som en nøkkel til et friksjonsfritt samarbeid. Når Mobile møter utfordringer, vet de at de kan stole på at Advania gir dem den støtten de trenger, enten det er deres ansvar eller ikke. 

 

Fremtidig samarbeid 

Når det kommer til fremtidig samarbeid med Advania, er Refsdal positiv: "Jeg tror jeg er trygg på at Advania fortsatt vil være vår samarbeidspartner". For Mobile AS er servicegraden og den korte responstiden avgjørende faktorer som gjør at de vil fortsette samarbeidet med Advania fremover. 

Relaterte artikler

Digital arbeidsplass

Coop - "det rette utstyret"

Det er litt av en logistikk å levere utstyrsparken til en organisasjon med 28.000 ansatte. Via egen webshop legger Coop inn bestillingen. Mottatt, sier Advania, og fikser resten. Når Norges 11. største selskap skal bestille...