Advania på offensiven med betydelig utvidet IT-tilbud

Nyheter
10.09.2018

Vi har et investeringsvillig konsern i ryggen og vellykket erfaring å trekke på fra våre søsterselskap i Sverige og på Island. Med VIA equity og PFA inn på eiersiden ser fremtiden lys ut.”, sier CEO Espen Hartz som gleder seg over å utvide forretningen i Norge.

Advania Norge har lenge vært kjent som leverandør av forretningsløsninger (ERP) og prosjekter basert på Microsoft Dynamics 365. Fokus på Microsofts plattform og Contact Center-løsninger fra Genesys komplementeres nå med tilbud til norske kunder med leveranse av tjenester, software og hardware. I tillegg til at selskapet er toppsertifisert hos Microsoft er avtaler inngått med hovedaktørene innen hardware-salg, som HP, Lenovo, Dell og Cisco.

Oppkjøpet av Stepper gir Advanias hardware-satsing godt over 50 millioner kroner i årlig omsetning.

Stepper tilbyr en god nettbutikk basert på solid teknologi og har en forretningsmodell som passer oss. Vi søker oppkjøpskandidater med klokskap, vi skal ha organisk vekst og de som legges til gjennom oppkjøp skal oppleve det positivt å bli en del av Advania.”, sier Espen Hartz.

"For Stepper er dette perfekt timing. Vi har brukt i underkant av fire år på å bygge opp en solid butikk og en plattform som er godt rustet for videre vekst. At vår B2B nettbutikk er blant de beste i markedet bevises gjennom vår kraftige og kontinuerlige vekst i omsetning. Nå blir Stepper en del av et selskap med store finansielle krefter som gjør at vi kan være med å utfordre de største aktørene i landet. Og det er jo spennende.”, sier Trond Dahl, gründer og daglig leder i Stepper AS.

Toppfolk inn

I tillegg til kompetansen og den etablerte nettbutikken som oppkjøpet av Stepper medfører, har Advania ansatt seks erfarne selgere fra hardware-markedet og flere rekrutteringer er planlagt. Per-Gunnar Furuseth er hentet inn for å lede forretningsområdet Cloud & Infrastucture som omfatter Advanias utvidede satsing. Furuseth har mange års erfaring fra salg av hardware og software. Han vektlegger at Advania vil fokusere på nær og god relasjon til kundene.

Lettbeint og kundevennlig

Vi skal være til for det norske markedet og kundene våre skal oppleve en leverandør som de kan ringe til for råd og veiledning. Vi blir ingen robot hvor alt automatiseres. Vi skal være et lettbeint selskap som kan snu oss raskt og etterkomme kundenes behov. Uansett størrelse skal våre kunder oppleve at de blir behandlet som en stor aktør.”, sier direktør Per-Gunnar Furuseth.

Furuseth mener det finnes et markedspotensial fordi flere virksomheter i dag ikke blir håndtert på riktig måte. “De største leverandørene er skrudd for store offentlige anbud og håndtering av store leveranser, men små- og mellomstore bedrifter skal også betjenes skikkelig. Når vi samtidig ser at det skjer en del sammenslåinger i bransjen er det god timing for Advania å gjøre denne satsingen nettopp nå.”

Stor kundebase – mange partnere

Advania har et solid fotfeste innenfor konsulent- og programvaremarkedet og etablerer nå flere bein å stå på for å sikre god lønnsomhet. Det er med utgangspunkt i kunder i Norge at Advania ser vekstpotensialet i et markedstilbud som omfatter hardware. Slik blir IT-leveransen betydelig utvidet.

Modellen som skal benyttes er hentet fra Advania Sverige og bak satsingen står Advania-konsernet som er et av Nordens topp ti IT-selskaper.

For å kunne levere optimale løsninger til kundene samarbeider vi tett med partnere - alt fra de største aktørene til mindre spesialister i bransjen. Vårt mål er å levere alt av produkter og tjenester innen IT - i tillegg til at vi er vi hyggelig å handle av.”, avslutter Espen Hartz.

 

Bilde: Trond Dahl og Espen Hartz.


Tilbake
Bilde med nyheter