Team Advania

Fra idé til marked – og forbi!

Det er omtrent sånn Sverre Jonassen, rådgiver og prosjektleder i Solv, ser for seg det blir når Solv og Advania blir ett på nyåret. Selskapene er like på mange områder, men vil bli enda bedre sammen mener han, og sier overgangen er naturlig etter at de to selskapene har jobbet sammen- og i samme skjæringspunkt i flere år allerede.

– To som blir til én, som tenker likt og er tuftet på de samme verdiene, sier Sverre, det må jo bli bra!

Sverre har jobbet på tvers av avdelingene som prosjektleder og kjenner alle kompetanseområdene godt. Fra å jobbe med design, til rådgivning og nå med utvikling skal han og de andre Solv’erne på en ny reise hvor de blir del av noe større.

Like barn leker best

Han har vært i Solv i tre år, men han ble kjent med selskapet lenge før det. Han bet seg merke i måten de møtte ham som en kunde på. Sverre sitt inntrykk var at dette var bra folk som ga gode råd og “push back” som han kaller det. Og som heller ikke gjorde ting vanskeligere enn det det trengte være.

– Det var lite fluff og rett på sak. Ingenting ble pakket inn i ekstra lag som du må gjennom. Her kom du rett til folka som kunne greiene du trengte, og som i tillegg ga gode råd og innspill.

Hans første møte med Advania er ganske likt. Sverre snakker umiddelbart om at det er en bra gjeng som kjenner kundene og vet hvilke utfordringer de har, og som finner veien til gode løsninger på kundenes premisser.

I tillegg trekker Sverre frem den store kompetansemiksen som finnes hos begge. Mangfold av kompetanse gir større muligheter og handlingsrom til å finne løsninger på komplekse problemer og utfordringer.

– Noe av det aller beste er at man kun trenger å forholde seg til ett sted. De komplekse løsningene vi jobber med ville ofte krevd flere selskaper med alt det innebærer. Det å ha dette samlet på ett sted gir mer gjennomtenkte og helhetlige leveranser, sier Sverre.

– Og med Solv og Advania sammen blir det en enda mer helhetlig kundereise!

Hva blir nytt?

Jobben vil være ganske lik, med de samme kundene, den samme filosofien og tilnærmingen, og ikke minst – de samme folka, bare nye, kjekke kollegaer i tillegg! Ifølge Sverre vil det innebære et løft for alle involverte.

Med Solv kommer du til målstreken, men med Advania blir det tatt ett skritt videre.

– Solv har alt fra idé til løsning, med en lokal forankring. Vi har rådgivere, forretningsutviklere og design. Vi plukker opp en idé og tar det hele veien til et resultat. Men, det må bo et sted.

Sammen vil selskapet kunne tilby alt fra utvikling til drift og vedlikehold – og alt imellom. Med alt på én plass blir det enda bedre flyt og enklere prosesser.

– Sammen får vi større breddekompetanse, et større kundemangfold og flere, komplekse utfordringer! Fra idé til marked, og forbi, rett og slett!

Sverre ser frem til en ny, men lik jobbhverdag etter julestria er over og kalenderen viser 2025. Han trekker frem at det er en enorm kraft i å ha en stor organisasjon som kan følge kundene på tvers av by og land, og legger til;

– Advania avdeling Rogaland kommer til å være solid på en lokal måte.